Port Elizabeth - Kaapstad - Reisverslag uit Schotschekloof, Zuid-Afrika van Alies Herweijer - WaarBenJij.nu Port Elizabeth - Kaapstad - Reisverslag uit Schotschekloof, Zuid-Afrika van Alies Herweijer - WaarBenJij.nu

Port Elizabeth - Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Alies

11 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Schotschekloof

Dinsdag, 11 maart 2014 Port Elizabeth - Kaapstad
Vandaag is een reisdag. Om 12 u vliegen wij met South African Airlines naar Kaapstad en Aize en Ellen vliegen via Johannesburg naar Nederland; het land waar volgens de berichten de bollen nu al in bloei staan.
Na aankomst in Kaapstad huren we een auto en gaan terug naar Bokaap, waar we onze reis twee weken geleden begonnen, ons 'Home away from Home', waar Moses ons weer opwacht.

Vanmiddag hebben we onze zampa-blog bij gewerkt en een was gedraaid. Het voelt heel luxe om een wasmachine tot je beschikking te hebben.
Om 19 u gaan we de stad in. Oeps, Han heeft geen Polo of blouse meer; alles is in de was? Dan maar op pad met een t-shirt en een trui. We lopen naar Longstreet, een straat met grote Victoriaanse gebouwen. Al gauw staan we voor Mama Africa. De portier zegt dat alles vol is. We kunnen wel even binnen kijken. Binnen is het een gezellige drukte. We reserveren alvast voor zaterdagavond. We lopen door en komen bij een oud pand waar een restaurant is. Het ziet er gezellig uit. We besluiten hier te eten. In Kloofstreet House is het weliswaar vol, maar na een drankje en starter aan de bar krijgen we een mooie tafel. We moesten de menu kaart lezen met behulp van kaarsen en het licht van mijn iPhone, maar dat mag de pret niet drukken. Gezellig en heel goed.
Onderweg naar huis lopen we bij een klein avondwinkeltje binnen voor wat ontbijt spullen. Onvoorstelbaar. Het mannetje heeft alles en het kost geen drol. 23 uur, mijn kaars is uit. Mijn 'pen' is leeg. Voor 't eerst dat ik bij ben met mijn blog. Zodra ik WiFi heb zal ik weer wat foto's plaatsen. Welterusten.

• 11 Maart 2014 - 18:26

Carola:

Dank voor de mooie beschrijvingen van jullie belevenissen. Nu na twee weken natuurschoon en heel veel beesten weer terug naar Kaapstad met zijn fraaie wijngebied eromheen.
    Geniet samen van deze laatste week; daarna wachten de inderdaad al uitgelopen bollen op jullie!
    Liefs, Carola

• 12 Maart 2014 - 10:24

Wanda:

Wat een prachtige beschrijvingen van de dagindelingen. Je hebt het gevoel dat je er zit en alles meemaakt. Alies wat kun je toch mooi schrijven.
    Echt een mooie reis. Ik denk overigens dat jullie er zeker nog een keer terugkomen, want er is vast nog veel meer te zien.
    Liever groet, vanuit een zonnig Nederland.

• 12 Maart 2014 - 11:56

Elly:

Geweldig om jullie reisverslag te lezen .
    Wat kan je toch in een korte tijd veel doen, beleven, en genieten.
    Zoals jij het beschrijft Alies, geniet ik gewoon mee.
    Hele fijne week nog,tot bels of horens en tot ziens met pasen.
    Een goede vlucht terug,
    liefs Elly