Tsitsikamma - Addo Elephant Park - Reisverslag uit Humewood, Zuid-Afrika van Alies Herweijer - WaarBenJij.nu Tsitsikamma - Addo Elephant Park - Reisverslag uit Humewood, Zuid-Afrika van Alies Herweijer - WaarBenJij.nu

Tsitsikamma - Addo Elephant Park

Blijf op de hoogte en volg Alies

05 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Humewood

Woensdag, 5 maart 2014​​ Tsitsikamma – Addo Elephant Park
Op naar het volgende avontuur; naar Addo Elephant National Park. In de auto doe ik Frits Spits na:
‘Twee echtparen zonder onderdak voor de nacht rijden naar het Addo olifanten park, zegt de ene man tegen de ander …… Han vult aan: 'ik ben benieuwd waar míjn slurfje vannacht slaapt'. Han heeft gewonnen.
Na 2 uur rijden komen we bij het park en laten onze wildkaart zien. Dat is de kaart waarmee we toegang hebben tot alle SAN parken. We vragen of er nog een overnachtingsmogelijkheid is. Alles is vol en er zijn geen annuleringen. Gelukkig weet de receptionist wel een mooi onderkomen voor ons te boeken in Zuurberg Mountain Village Inn. Ook weer geregeld. Ontspannen rijden we door de gate naar de picknick plek vlak na de receptie om een hapje te eten. Wauw, we hebben uitzicht op wel 10 olifanten die zich staan te poedelen in de poel. ‘Gelukkig, ik zie geen stalen hekwerk’, zegt mijn reisgenoot. Verderop in het park zien we naast olifanten ook struisvogels, Burchelis zebra’s. scrub hare (haas), meerkat, buizerd, nijlganzen,vervet Monkey, landschildpad, wrattenzwijnen (Radio Zuid Africa) en een prachtige steppen vegetatie, afgewisseld met struiken en vetplanten. Dit geeft ons het echte Afrika gevoel. Het gevoel dat ik me herinner van onze safari in Tanzania in 2006.
Om vier uur rijden we in een half uur naar Zuurberg over een onverharde weg met een wasbord..
Twee biertjes rijden mee in de koffer van een auto van Tsitsikamma naar Addo Elephant park over een onverharde weg, zegt de een tegen de ander; 'het schuim staat op mijn bek….' Han heeft voor de tweede keer gewonnen.
In Zuurberg worden we verrast door een oud gebouw met daarbij nieuwe 2onder1 kap huisjes. Nr 23 en 25 zijn voor ons. Voorheen stonden hier de rondelen, maar die zijn in 2008 door een brand totaal verwoest.
In de avond eten we in het restaurant van het buffet. De bediening is ook hier weer heel vriendelijk. Onze serveerster komt uit Malawi. Moses komt ook uit Malawi. Het is opvallend dat er veel personeel in ons vakantiegebied uit Malawi of Zimbabwe komt. Deze mensen zijn hier in zuid afrika geliefd als werknemer, omdat ze hard willen werken en eerlijk zijn.
Na het diner proberen we onze tweede vakantiedag op de site www.Zampa.waarbenjij.nu te zetten. Oef dat is een hele klus. Er is hier wel Wifi, maar is heel traag en valt soms uit. We kochten in Hermanus een datacard opdat we de iPhone als router kunnen laten fungeren om zodoende via ons eigen hotspot te kunnen internetten. Het is wel fijn als je overal contact met thuis kunt maken.