Knysna - Tsitsikamma National Park - Reisverslag uit Humewood, Zuid-Afrika van Alies Herweijer - WaarBenJij.nu Knysna - Tsitsikamma National Park - Reisverslag uit Humewood, Zuid-Afrika van Alies Herweijer - WaarBenJij.nu

Knysna - Tsitsikamma National Park

Blijf op de hoogte en volg Alies

03 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Humewood

Maandag, 3 maart 2014​​ Knysna – Tsitsikamma National Park
Om 8.30u ontbijt met uitzicht op spiegelglad binnenwater. Tassen inpakken en via Pick en Pay in Plettenberg Bay, naar Stormsrivier Ruskamp. Onze family cottage, nummer 23, is bij aankomst nog niet schoon, daarom eerst gelunched en een wandeling gemaakt naar en over de Hangbrug met een prachtig uitzicht op de wilde zee. De heftigheid van het water staat in schril contrast met de rust van het binnenwater van vanmorgen. Onze houten hut staat aan de rand van de rotskust. Ik heb nog nooit een zee zo horen bulderen terwijl het windstil is. De golven spatten bruisend metershoog uiteen. Bijna angstaanjagend. Vanavond eten we Boboti. Omdat er tot mijn verbazing vanochtend geen bobotikruiden waren in de Pick ’n Pay maken Ellen en ik een geïmproviseerde boboti. Het resultaat is vurukkuluk. Ondertussen blijft de zee op de rotsen bonken en in het donker lichten de golven op als licht blauw vuurwerk; Zeevonk, wauw wat een wonder der natuur. In mijn bedje klinkt het of de herfst onze muren continu geselt,het zijn echter slechts golven op de rotsen. Het geluid doet me denken aan Oudeschip. Ik slaap prima.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alies

Actief sinds 05 Nov. 2010
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 78372

Voorgaande reizen:

08 November 2010 - 25 December 2010

Schier ver weg

Landen bezocht: