Mosselbaai - Knysna - Reisverslag uit Humewood, Zuid-Afrika van Alies Herweijer - WaarBenJij.nu Mosselbaai - Knysna - Reisverslag uit Humewood, Zuid-Afrika van Alies Herweijer - WaarBenJij.nu

Mosselbaai - Knysna

Blijf op de hoogte en volg Alies

01 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Humewood

Zaterdag, 1 maart 2014​​​​ Mosselbaai – Knysna
Na het ontbijt op ons terras aan zee in de zon bezoeken we het Bartholomeu Dias Maritime museum met de beroemde Post boom. We zien en lezen veel over de VOC en over onze zwarte bladzijde; de Nederlandse rol in de slavenhandel.
Rond het middaguur komen we in Knysna, Waterfront Laguna Grove nr 48, Remembrance Avenue. We huren daar een prachtig appartement, top Floor, met uitzicht op de haven en de lagoon.
Met de Featherbed Experience maken we een mooie tocht naar Featherbed Moutain; eerst per boot naar het schiereiland, dan per wagen achter een Unimog naar boven, en vervolgens te voet naar beneden en weer met de boot naar de Waterfront. Prachtige vergezichten, zicht op de ingang van de lagoon die bestaat uit twee grote zandstenen rotsen, The Heads. Deze haveningang is door de Britse Marine eens benoemd als de gevaarlijkste ingang van de wereld. Zij kenden de haveningang van Vlieland niet. Lloyds Londen vergoedt geen schade die ontstaat bij het in- of uitvaren van deze baai.
Zeer de moeite waard, deze Featherbed Experience.
Tijdens de borrel zien we vanaf ons terras twee ijsvogels naar visjes duiken. Wat een drukte!
Ellen heeft lekker gekookt en onder het genot van wederom een rode Spier Stellenbosch genieten we van het uitzicht over de haven. Een plaatje. In het donker is er een geweldige baan van sterren aan de knalheldere hemel. Via een app op de iPad vinden we het Zuiderkruis. Op dit sterrenbeeld werden we een paar jaar geleden gewezen tijdens een avondje sterrenkunde op het Zuid eiland van Nieuw Zeeland. Voor de scheepvaart was dit een belangrijke navigatie tool. Leuk om het ‘kruis’ dat de vorm van een trapeze is weer te zien.