Kaapstad - Stellenbosch - Gordon's Bay - Reisverslag uit Gordon’s Bay, Zuid-Afrika van Alies Herweijer - WaarBenJij.nu Kaapstad - Stellenbosch - Gordon's Bay - Reisverslag uit Gordon’s Bay, Zuid-Afrika van Alies Herweijer - WaarBenJij.nu

Kaapstad - Stellenbosch - Gordon's Bay

Blijf op de hoogte en volg Alies

13 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Gordon’s Bay

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan. Na het ontbijt, met dikke schoenen in de auto naar de kabelbaan om de Tafelberg te bestijgen. We hebben echt de intentie gehad om de berg te voet te beklimmen, maar tijdgebrek,etc etc... Dus gewoon in de rij aansluiten en net als Jelke op zijn huidige wintersport in de rij om naar boven te gaan. Eenmaal boven is het fantastisch. Het is een heldere dag. Geen wind; dat is belangrijk bij een bezoek aan de Tafelberg. Boven lopen we een rondje. Gek genoeg lijkt het boven niet zo druk als beneden. Waar blijven die mensen? Ik zie veel Chinezen en ook nog een paar abseilers. Eng zeg. Na koffie en kiekjes keren we terug op aarde. Na de lunch op Walestreet gaan we de wijnroute op. Je telt immers thuis niet mee als je die niet afgevinkt hebt. We drinken thee en smullen van de eigengemaakte koekjes bij familie; bij Ferdinand en Helga in Stellenbosch. Vanmiddag vieren zij met vrienden haar verjaardag in hun prachtige tuin. Gezellige, optimistische mensen. Na Stellenbosch rijden we naar Franschhoek. Drinken daar op terras een cola met glutenvrije traktatie en WiFi, waardoor we heugelijke berichten uit Nederland ontvangen. Nog even geen wijn proeven, want we moeten verder. Han vindt het zonde om wijn niet door te slikken, dus daar beginnen we maar niet aan. We rijden een prachtige Passenroute om Hottentots Holland Nature Reserve. Wat een indrukwekkend landschap. Zo anders dan ik het me had voorgesteld. Het wordt donker. We besluiten om naar Gordon's Bay te rijden om daar te overnachten. De zonsondergang over de Valse Baai verwelkomt ons. De rode hemelgloed hangt nog in de windstille lucht als Han de eigenaresse van Manor on the Bay succesvol verleidt zijn prijsvoorstel voor 1 nacht logies te accepteren. We stallen ons koffertje in het in 1862 gebouwde guesthouse en gaan een hapje eten in de haven. Eindelijk een wijntje. Welterusten allemaal.

• 13 Maart 2014 - 22:40

Ingrid Veldhoven:

Hoi Alies,

Weer zo'n prachtig verhaaltje. Ik kan Z-Afrika bijna ruiken vanuit mijn luie stoel.

Dikke xxx,
    Ingrid

• 14 Maart 2014 - 18:04

Carola:

Fraaie plaatjes geschoten daar, mooie herinneringen voor later.
    Geluk gehad met onbewolkte Tafelberg! Nog Bavianen gezien daarboven?
    Zal de AH-wijn straks nog smaken?
    Fijne laatste dagen van jullie vakantie en een goede terugreis alvast!
    Liefs, Carola

• 15 Maart 2014 - 13:20

Gurbe Veenstra:

Hallo Fam,
    De foto's zijn erg mooi. Heb je alle big 5's al gezien? Het landschap zal vooral bij zonsondergang erg bijzonder zijn. Wij willen Han alvast een prettige verjaardag wensen en nog veel plezier met de laatste loodjes Z-Afrika en maandag een goede thuis reis.
    Groet Gurbe en Ella