Tsitsikamma - Reisverslag uit Humewood, Zuid-Afrika van Alies Herweijer - WaarBenJij.nu Tsitsikamma - Reisverslag uit Humewood, Zuid-Afrika van Alies Herweijer - WaarBenJij.nu

Tsitsikamma

Blijf op de hoogte en volg Alies

04 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Humewood

Dinsdag, 4 maart 2014​​​​​ Tsitsikamma.
We maken ons lunchpakketje en gaan op stap om een deel van de Ottertrail te wandelen. Het eerste half uur lopen we via een begaanbaar pad langs de rotskust. Plots stopt het pad. De ottertrail gaat verder over rotsen. Het is een hele klim. Ellen en ik besluiten terug te gaan. Han en Aize klauteren verder tot aan de waterval. Na drie uur duiken ze weer op bij ons huisie. Voldaan, nat van het zweet. Han gaat na zijn ‘18 holes’ eerst in bad, met koffie. Goed tegen spierpijn…
Gedurende de middag wordt het onrustig in de roedel. Tot nu toe hebben we onze overnachtingen vrij gemakkelijk geregeld; tot Tsitsikamma was er genoeg accommodatie vrij en het huisje hier hadden we al in Nederland geboekt. Maar hoe nu verder? We willen nog naar Addo Elephant Park en naar Zebra National Park. Maarrrrr, het is ons nog niet gelukt iets in of bij Addo te reserveren. Zelfs 2 iPads met Wifi kunnen ons (nog ) niet redden. We boeken wel alvast een huisje voor twee dagen in het Zebra National Park.
We laten onze zorgen los. De rest van de middag en avond genieten we van het uitzicht op zee en de ondergaande zon, we drinken een glas Zuid Afrikaanse wijn en eten de restjes van gisteren, aangevuld met lamskoteletjes.