Hermanus - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Alies Herweijer - WaarBenJij.nu Hermanus - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Alies Herweijer - WaarBenJij.nu

Hermanus

Blijf op de hoogte en volg Alies

27 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

donderdag, 27 februari 2014 Hermanus
Het is stralend weer en we maken een wandeling door het Fernkloof Natuurreservaat. Tot onze verrassing staat er bij de ingang een bak met wandelstokken. Ellen, Han en ik nemen er ieder eentje mee; Aize is er nog niet aan toe. De wandeling door het Fynbosgebied is mooi met bijzondere vergezichten. We lopen onder andere naar Lemoenkop. Ze hadden het beter een Pioenkop, kunnen noemen. Het is 12 uur en 35 graden; mijn hoofd loopt al aardig rood aan. In het kleine gebouwtje bij de parkeerplaats is een plank waarop diverse fynbosplantjes, voorzien van naam, staan uitgestald; ik, IVNer, geniet van dit ‘biologisch moment’.
Hermanus heeft een paar leuke winkelstraatjes met een aantal galerietjes, kledingzaken en boekenwinkeljes. Vooral de tweedehands boekenwinkel ‘Hemmingway’ is de moeite van het bezoeken waard. In de Pick ’n Pay doen we onze eerste inkopen voor de komende weken. Bij de ingang wordt ik verrast door de mooie boeketten met protea’s en fynbostakken die daar staan uitgestald. De suikerbossie, zoals de protea hier genoemd wordt, is de nationale bloem van Zuid Afrika.
Vanavond eten we in Fisherman’s Cottage aan de door ons gereserveerde tafel in de hoek bij de open ramen. Ik schrik me een hoedje als ik mijn vest van de stoel pak; ik grijp in een groot beest. Het beest schrikt van mij en vliegt weg. Het is een krekel met een bruin schild van ongeveer 5 cm. Deze beestjes komen hier veel voor in dit jaargetijde. In ons appartement vonden we er ook drie onder de tafel. Ik dacht dat het kakkerlakken waren.
De bediening is vrolijk, het oudere echtpaar dat naast ons zit is gezellig, de Nederlands/Zuid Afrikaans sprekende kok komt een praatje maken, het eten en de wijn is goed. Kortom het is een genoeglijke avond. De kok gaat binnenkort trouwen met de eigenaresse; de tent gaat dicht tijdens de witte broodsweken.

  • 06 Maart 2014 - 14:23

    Elly:

    Zo te lezen hebben jullie het weer erg gezellig,alleen warm!
    Heel veel plezier en veel liefs Elly

  • 06 Maart 2014 - 14:54

    Katja:

    Klinkt goed allemaal, geniet van de Kaapse natuur!

  • 06 Maart 2014 - 17:33

    Trudy:

    mooi dat jullie zo genieten: Zuid Afrika is een prachtig en complex land! heb er ook goede herinneringen aan. Al contacten met de Zwarte bevolking gehad? liefs en geniet verder, Trudy

  • 06 Maart 2014 - 18:45

    Ingrid Veldhoven:

    Lieve Alies en Han, heerlijk dat jullie het zo heerlijk hebben. Dikke xxx!

  • 06 Maart 2014 - 20:00

    Cecilia:

    ha die lieve han en alies
    mooi verhaal, maar dat jij schrikt van een beessie!!!!
    als ivner nog wel
    haha
    heerlijk te horen dat het goed gaat en dat jullie genieten
    in hermanus hebben wij alleen ademloos naar walvissen gekeken, het zal wel nu geen seizoen zijn?
    liefs en tot gauw
    c

  • 07 Maart 2014 - 16:58

    Agnes Molmans:

    hallo lieverds Wat prachtig allemaal
    vind ik leuk
    genieten doen jullie fijn hoor
    hartelijke groeten
    albert agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alies

Actief sinds 05 Nov. 2010
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 78311

Voorgaande reizen:

08 November 2010 - 25 December 2010

Schier ver weg

Landen bezocht: