Van Kaapstad naar Hermanus - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Alies Herweijer - WaarBenJij.nu Van Kaapstad naar Hermanus - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Alies Herweijer - WaarBenJij.nu

Van Kaapstad naar Hermanus

Blijf op de hoogte en volg Alies

26 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Woensdag, 26 februari 2014 Kaapstad –Tokai- Hermanus
Op de koffie bij onze Oegstgeestse buren in Tokai. Gezellig. Daarna met Katja en Florine naar Noordhoek. Op Chapmans Peak Caravan Farm treffen we onze reisgenoten Aize en Ellen die inmiddels Kaapstad en het Kaaps schiereiland hebben bekeken; ook onze reis kan nu ook beginnen. We lunchen met z’n zessen in Monkey, Valley Resort. Terwijl ik mijn eerste Bobotie eet, geniet ik van een prachtig uitzicht op de westkust van de Kaap.
We stappen in onze comfortabele Nissan X-trail en vertrekken naar Hermanus. Via Fish Hoek, Muizenberg, langs de Townships van Mitchells Plain en Khayelitha naar de N2. Al snel gaan we hier weer af en nemen de toeristische route op de R44, waar we nog even stoppen bij de Pinguïn kolonie bij Betty’s Bay. We komen net na sluitingstijd, maar kunnen toch de vele pinguïns en dassies goed zien. Rond zes uur komen we aan bij ons appartement aan zee; Hermanus Esplanade Self catering Holiday Appartment.
Ondanks dat ‘Fisherman’s Cottage vol is eten we goed en gezellig, in restaurant Burgundy. Een avondvullend programma bij heerlijke temperatuur aan een speciale tafel.

• 06 Maart 2014 - 13:32

Renzo:

Dat is snel....

Super genieten dus....

• 09 Maart 2014 - 13:35

Emmy:

Lieve mensen,
    Geniet ervan en maak ons blij met de prachtige verhalen.
    SIMAVI gaat echt wel door, jouw bijdrage in de OC is iets ingekort maat het STAAT.